MENÜ

Trulli nevetségesnek tartja a diffúzor-ügyet

Az olasz versenyző szerint nem tesz jót a Forma-1-nek a civakodás.

Nevetségesnek tartja a diffúzorok körül kirobbant botrányt a Team Lotus veterán versenyzője, Jarno Trulli.

Az olasz pilóta a La Republica című lapban vezetett rovatában leírja, véleménye szerint nem helyes dolog idény közben változtatni a szabályokon, hiszen nem elég, hogy a nézők nem tudják, éppen merre tart a Forma-1, sokszor még a csapatoknak is gondot okoznak a folyamatosan változó álláspontok.

„Versenyzőként el tudom mondani, mi jó illetve rossz, de a helyzet kezd elég nevetségessé válni” – mondta Trulli.

„A probléma sokkal inkább politikai, mint technikai, és kétségkívül nehéz elmagyarázni a közvéleménynek, és egész egyszerűn még számunkra is túl bonyolult a megértése. Egy ponton a motorokért felelős mérnökeink sem tudták már, mit szabad és mit nem.”

Trulli hozzátette, a csapatoknak muszáj egy oldalon állniuk az ehhez hasonló kérdésekben.

„Mivel a szezon zajlik, nem helyes megváltoztatni mindent, módosítani azokon a szabályokon, melyeket évekig alkalmaztak. Ez elképzelhetetlen, létrehoz egy óriási zavart. A csapatfőnököknek megállapodásra kell jutniuk, kell találniuk egy közös nevezőt, és a szezon végéig nem szabad változtatni semmin.”

„Álljunk le az ilyen dolgokkal, hiszen a Forma-1 látványos, rengeteg az előzés! Nincs szükség a civakodásra!”

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kovalainen: Micsoda szégyen!

 

 

„Micsoda szégyen”! – kezdte Kovalainen. „A szombati nap jól sikerült, sőt még a futam elején sem volt gond, aztán a váltó megadta magát és ez a jó versenyünkbe került. Nagyon szerencsétlenek voltunk, amit el kell felejteni és tovább kell dolgozni, hogy a kemény munka kijöjjön a Nürburgringen”.

„Nem kezdünk rosszul ám az autóból szivárogni kezdett az olaj, így pedig nem tudtam tovább folytatni. Mindenesetre tanulságos hétvége volt, a tapasztalatokat pedig legközelebb kamatoztatni kell. – mondta Trulli

 

 

 

 

 

 

 

Jarno Trulli ma 37 éves !

 

 

 

Trulli az ezredforduló egyik legnagyobb olasz tehetségeként érkezett a Formula-1-be, ahol mindösszesen egyszer, a legendás Monacói Nagydíjon érezhette meg a győzelem ízét, a sebesség mellett a borászat iránt is vonzalmat érző olasz azonban soha sem adja fel, így jelenleg az „újoncnak” számító Team Lotusnál kamatoztatja a tudását. Jarno Trulli ma 37 éves.

Jarno Trulli 1974. július 13-án született az olaszországi Pescarában. Trulli szülei nagy motorsport rajongók voltak ezért fiúkat a finn motorkerékpár versenyzőről, az 1972-ben világbajnoki címet szerző, de 1973-ban Monzában halálos balesetet szenvedő Jarno Saarinenről nevezték el. A sikeres gokart versenyző apa nyomdokain haladva Trulli több olasz és európai bajnoki címet követően, 1996-ban megnyerte a német Formula-3-as bajnokságot, ami elég is volt ahhoz, hogy az 1997-es évet már a Formula-1-ben kezdje a Minardi csapat pilótájaként.

Trulli tehát 23 évesen eljutott a Formula-1-be. A száguldó cirkusz minden fiatal pilóta álma, de nem mondható el ez azonban a Minardi csapatról, amely ebben az időszakban is, mint fennállása majd teljes időtartama alatt, a túlélésért küzdve csak a sereghajtó szerepét játszotta. Trullinak így esélye sem volt a pontszerzésre, de két 9. helye és a tapasztalt japán csapattársat, Ukyo Katayamát háttérbeszorító gyorsasága elég volt arra, hogy felhívja magára a figyelmet, így amikor a Prost csapat francia pilótája, Olivier Panis a Kanadai Nagydíjon kettős lábtörést szenvedett a csapat tulajdonosa Alain Prost, Trullit ültette az árván maradt autóba. Trulli pedig maximálisan meghálálta a bizalmat, és az első futamán a Francia Nagydíjon a 6. helyre kvalifikálva magát a pontszerzésért harcolt, ami akkor még nem jött össze, de a Német Nagydíjon már a világbajnoki címért harcoló Jacques Villenueveöt is megleckéztetve a 4. helyen végzett. Annak ellenére, hogy az Osztrák Nagydíjon a 3. helyet szerezte meg az időmérőedzésen és a futamot is vezethette az év már nem hozott újabb pontot Trulli számára, akinek az utolsó három futamon az autót is vissza kellett adnia korábbi tulajdonosának, Panisnak, ennek ellenére egyértelmű volt, hogy a fiatal olasznak van helye a Formula-1-ben. Trulli további két pontokban szegény évet töltött az egyre nagyobb válságba kerülő Prost csapatnál, ahol azonban az 1999-es Európa Nagydíjon azért az első dobogós eredményét is sikerült megszereznie, majd 2000-ben a Jordan istállóhoz szerződött. A korábbi évek meglepetés csapata a Jordan azonban egyre kevésbé tudta tartani az élmezőny tempóját, így a gyorsnak gyors olasz legtöbbször a pálya széléről volt kénytelen végignézni a futamok befutóját. A legjobb Jodanes szezonjában 2001-ben 12 pontjával a bajnokság 9. helyén végző Trulli ezért 2002-ben a Renault istállóhoz szerződött, ahol előbb Jenson Button, majd Fernando Alonso nehezítette meg az életét. A kezdeti nehézségek után azonban Trulli magára talált és a 2004-es szezonban, a Monacói Nagydíjat is megnyerve már egyenrangú ellenfelévé vált a későbbi kétszeres világbajnoknak, Fernando Alonsónak. A csapat vezetőjével, Flavio Briatoréval azonban egyre nehezebben jött ki, aminek következtében végül Briatore a szezon utolsó három futamán már nem tartott igényt az olasz pilóta szolgálataira. Trulli ezt követően a Toyota csapathoz szerződött, ahol végül öt szezont húzott le, de a 2005-ös „álom rajtját” követően, amikor is 3 dobogós eredménnyel nyitotta az évet gyengébb évek következtek, míg végül 2008-ban a Francia Nagydíjon újra felalhatott a dobogó legalacsonyabb fokára, a 2009-es ígéretes és dobogós eredményekben bővelkedő szezont követően azonban az év végén a Toyota kiszállt a Formula-1-ből, míg a veterán olasz pilóta csak az újonc Team Lotusnál talált ülést magának.

Jarno Trulli 244 futamon indult a Formula-1-ben, 1 futamgyőzelmet, 4 pole pozíciót, 1 leggyorsabb kört, 11 dobogót és 246,5 világbajnoki pontot szerzett.

 

 

 

 

 

 

Trulli: Lehet, hogy elhagyom a Formula-1-et

 

 

 

A mezőny egyik legtapasztaltabb versenyzője, Jarno Trulli a második évét tölti a Team Lotusnál, mégsem boldogul jól az autójával. Az olasz pilóta a Gazetta dello Sport című lapnak adott interjúban elmondta, hogy kezd belefáradni a sorozatos problémákba és a kudarcokba.

"Nagyon nehéz dolgom van, ugyanis egyáltalán nem boldogulok az autómmal. A szervóval rendszeresen problémám van, ami hátráltat abban, hogy pontos visszajelzéseket adjak a csapatnak az autó menettulajdonságairól, az viszont biztos, hogy az aerodinamika nem elég hatékony."

"Bíztam benne, hogy a középmezőnyben fogunk harcolni, de sajnos továbbra is az utolsó helyeken csatázunk, ami nagy csalódás. Ha nem tudnak versenyképes autót a rendelkezésemre bocsátani, akkor talán jobb, ha visszavonulok. Mivel korábban a dobogós helyekért harcoltam, sokkal nehezebb elviselnem a mostani helyzetet. Lehet, hogy elhagyom a Formula-1-et és egy másik sorozatban folytatom az autóversenyzői karrieremet" – tette hozzá az olasz pilóta.

 

 

 


 

Menü

Hírek

  • Elkészült az oldal.
    2011-07-12 15:52:48

    Elkészült az oldal. Remélem elnyeri a tetszésetek :)

Szavazás

Ki az 1. számú pilóta a RedBullnál?
M.Webber
S.Vettel
Asztali nézet