MENÜ

 

 

 

 

A Red Bull aerodinamikai vezetője a Mercedesnél folytatja?

 

 

 

Az Red Bull Racing aerodinamikai vezetője, Peter Prodromou a Mercedes igazolhat, értesült az olasz Autosprint magazin. A szakember 2007-ben Adrian Newey-val karöltve hagyta el a McLarent, hogy a Milton Keynes-i brigád szolgálatába álljon.

Míg Newey nem tervezi, hogy csapatot vált, Prodromou a hírek szerint új kihívást keres a Mercedesnél. Nem az aerodinamikai szakember az egyetlen, aki a szezon végén átigazolhat: a Ferrari új technikai vezetője, Pat Fry azon fáradozik, hogy két kulcsfontosságú mérnököt csábítson Maranellóba volt csapatától, a McLarentől. A Turun Sanomat című finn lap úgy tudja, hogy konkrétan Rupad Darekar (aerodinamika) és Ioannis Veloudis (CFD) szerződtetése a cél.

Míg a fenti híreszteléseket az érintettek eddig sem cáfolni, sem megerősíteni nem akarták, az már hivatalos, hogy Sam Michael a szezon végén elhagyja a Williams brigádot. Brit lapértesülések szerint a Force India kedvező ajánlatot tett a nagy elismerésnek örvendő ausztrál szakembernek.

 

 

 

 

 

 

2011.07.12

 

 

Schumi már a következő szezonra készül

 

Michael Schumacher soha nem titkolta, hogy a nyolcadik bajnoki cím reményében tért vissza a Forma-1-be, így az első másfél év csalódást okozott, ahol a Mercedesnek egyetlen alkalommal sem volt reális esélye a győzelemre. A német pilóta a Sky televíziónak adott interjúban elismerte, hogy rosszul mérte fel a helyzetet.

- Természetesen nem így képzeltem el a visszatérésemet, és bíztam benne, hogy már az elején harcba szállhatunk a bajnoki címért. Mint utólag kiderült, tévesen ítéltem meg a helyzetet. Ez azonban semmit sem változtat azon, hogy motiváltan dolgozzunk a célok eléréséért – mondta a hétszeres bajnok, aki azt is elárulta, hogy nem a jobb helyezésekre, hanem a gyors fejlődésre hajt.

- Hogy csalódott vagyok-e, amikor a hetedik vagy a nyolcadik helyen érek célba? Nem. Nem az a fontos, hogy néhány ponttal több szerepeljen a nevem mellett. Arra összpontosítunk, hogy olyan autót építsünk, amivel a jövőben az élen harcolhatunk – folytatta a mezőny rangidős versenyzője.

A Forma-1 legsikeresebb versenyzője vállalta a felelősséget a Vitalij Petrovval (Valencia) és a Kamui Kobayashival (Silverstone) történt ütközés miatt, a Speedweek szakértője, Christian Danner szerint azonban ez nem elegendő.

- Schumi kétszer egymás után okozott balesetet. Egy fiatal pilótánál még elnézik, mert tapasztalatlan, de olyan sztárnál, mint Michael, nem. Be kell fejezni az ütközéseket.

 

 

2011.07.12

 

 

 

A Mercedes több lehetőséget lát új kipufogójával

 

A Brit Nagydíjon vettette be először a Mercedes új fejlesztésű, hosszabb kipufogóját, mely a diffúzor hatékonyságát hivatott növelni. Bár Silverstone-ban az eredmények még nem mutatkoztak meg igazán, de tény, hogy a csapat autói jó időket mentek, különösen a verseny második felében. Ross Brawn úgy látja, több a fejlesztési potenciál az új rendszerben, amely egyébként a hasonlít a Red Bull, a Ferrari és a McLaren által használthoz, így komolyabb előrelépést vár a szezon hátralévő részében. "Az új kipufogórendszer önbizalmat ad, mert több bene a lehetőség, mint a régiben, amit már minden téren kiaknáztunk" - magyarázta a csapatfőnök az Autosportnak. - "Az jelenleg a célunk, hogy megoldjuk a megbízhatósági gondokat, és összehangoljukaz autóval. Ebben nem igazán segített a motorvezérlés körüli hercehurca, mert pont a projekt kellős közepére időzítették, de általánosságban jól haladunk." Brawn elárulta, nem az új kipufogó az egyetlen, amitől előrelépést várnak, számos új fejlesztés is érkezik a köridők javítása érdekében. "Nagy lehetőséget látunk a rendszerben, de ami még ennél is fontosabb, hogy útban van néhány apróság, amitől majd még hatékonyabban fog működni" - nyilatkozta. - "Elég bizakodó vagyok, hogy sikerül jó dolgokat kihoznunk belőle."

Asztali nézet