MENÜ

A Force India óriási hibát vétett a boxban!

Ígéretes verseny elé nézett Silverstone-ban a Force India mindkét versenyzője, mivel nagyszerűen teljesített autójuk a szabadedzéseken és az időmérőn egyaránt. Az újonc Paul di Resta a 6. helyről kezdhette hazai versenyét, és a második kerékcseréig minden rendben is ment, de ekkor tévesen, egyszerre hívták a boxba Adrian Sutillal. "Óriási csalódás, hogy a 15. helyen értem célba az első Brit Nagydíjamon" - nyilatkozta di Resta a versenyt követően. - "Úgy érzem, jókor váltottunk száraz abroncsra, és ezzel is jó időket autóztunk. Később hívtak, hogy újra hajtsak a boxba, de a csapat Adriant várta, így elég nagy zavar kerekedett. Ez 25 másodpercembe került, amivel gyakorlatilag elszálltak az esélyeim is (a pontszerzésre)." Vijay Mallya, a csapat tulajdonosa szintén szívesen elfelejtené a mai napot, sajnálja brit pilótáját, hogy ilyen helyzetbe került az istálló hibája miatt. "Paul és Adrian is egyaránt pontokat akartak, és az autó is megőrizte az előzőekben látott jó teljesítményét" - magyarázta. - "A dolgok azonban rosszra fordultak egy a boxban történt súlyos hiba miatt. Hívtuk Pault a második kiállására, de közben Adrian jelezte, hogy defektet kapott. Próbáltuk mondani Paulnak, hogy maradjon kint, mert Adrian autóját várjuk, de már késő volt."

Sutil a 11. helyen ért célba, ő csapattársával ellentétben úgy érzi, hogy a futam második felében nem is volt benne az autóban a pontszerzés lehetősége. "Elég trükkös volt vezetni a sok nedves rész miatt, főként a második szektorban, de kényelmesen éreztem magam, és azt gondoltam, elérhető lesz a pontszerzés" - mondta. - "Szerintem jó döntést hoztunk azzal, hogy három kiálláson voltunk, de a végére nem volt meg a kellő teljesítményünk ahhoz, hogy pontokért harcolhassunk."

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Mallya sajnálja, hogy autói Silverstoneban nem szereztek pontot.

 

 

A Force India vezetője, Vijay Mallya sajnálja a Brit Nagydíj során történteket és azt, hogy nem szerzett pontot a csapat Silverstone-ban.

A két Force India jó helyről várhatta a vasárnapi rajtot, hiszen Paul Di Resta a hatodik, míg Adrian Sutil a tizenegyedik rajtkockából indulhatott Silverstone-ban.
A verseny aztán csak az elején alakult jól a csapat szempontjából, ám utána a rossz boxtaktikának és az ott elkövetett baklövéseknek is köszönhetően, Sutil maradt a 11. Di Resta pedig végül a 15. helyen fejezte be a versenyt.

Mallya később elnézést kért a rajongóktól. „Elnézést kérek minden Force India rajongótól. A srácainknak a tízben kellett volna végezniük és pontokkal hazatérniük” – írta blogján a vezető.

 

 

 

 

 

 

Hülkenberg 2012-ben versenyezne!

 

 

 

A Force India pénteki tesztpilótája, Nico Hülkenberg nagyra értékelt személyiség a paddockban, miután kiemelkedő teljesítményt nyújtott első évében és nedves körülmények között látványos pole pozíciót szerzett a Brazil Nagydíjon.
Az indiai csapat jelenleg Adrian Sutillal és Paul di Restával versenyez, deHülkenberg elmondta, mindent megtesz azért, hogy a péntek délelőtti feladatai mellett más szerephez is juthasson.

"Ezt még egyelőre nem lehet tudni, ez csak a kilencedik verseny, így még a szezon felénél tartunk csak" - nyilatkozta a német versenyző, amikor arról kérdezték, milyen esélyei lehetnek egy versenyzői ülésre 2012-ben. "Keményen dolgozom és bízom a csapat vezetőiben és Vijay-ben, hogy jó benyomással vagyok rájuk. Úgy gondolom, ettől a döntéstől még messze vagyunk."

Amikor arról kérdezték, más csapatok is szóba jöhetnek-e, Hülkenberg így válaszolt: "Őszintén szólva, ennél a csapatnál szeretnék maradni és versenyezni velük a jövő évben, de ha ez nem sikerül, akkor nyilvánvalóan egy B-tervet készítek."

német pilóta elmondta, a pénteki szabadedzések az idei évben fontosak számára a tapasztalatszerzés miatt.

"Monacót kivéve minden pénteki napon dolgoztam, amely nyilvánvalóan jó és fontos számomra. Jól érzem magam itt, a szabadedzéseken részt vehetek, dolgozhatom és a Formula-1-ben maradva építkezhetek a jövő évre."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Sutil: Senna ellen tizenkét hengerrel!


 

Adrian Sutil kinyilvánította óhaját: álmai csapattársa a Force Indiánál Ayrton Senna volna.

„Bárcsak...” – mondja Sutil, s bár a Forma-1 nem az álmodozásról szól, azért semmi sincs egészen kizárva. Éppen a sokszor valószerűtlennek látszó Forma-1-ben a legnehezebb felismerni, hol húzódik a határ álom és realitás között. Ismert tény, hogy Ayrton Senna neve akkor merül fel, ha a királykategóriában a vágyak vagy az ütközések kerülnek szóba.

Adrian Sutil is a legendás brazil nevét vágta rá, mikor egy interjúban álom-csapattársáról kérdezték: „Ő nagyon ismert és egyike a legjobb pilótáknak. Mindig nagyon szívesen állok ki a legjobb ellenfelek ellen. Én még azt is nagyon megnézném, mire lett volna képes ő Fangioval szemben.”

Sutilnak az sem volna ellenére, hogy ő maga utazzon vissza a múltba. Leginkább a ’60-as években nézne körül: „Úgy gondolom, az egy nagyon nagy fontosságú idő volt a versenysport számára. A pályák nagyszerűek voltak és az autók között nem létezett kiemelkedő erőkülönbség. Minden autó egyedülálló volt és gyakran esett az eső.”

A mostani folyamatos szabálymódosítások számtalan paragrafusa helyett Sutil inkább az emlékeknek adja át magát: „Visszavágyom a turbók és a tizenkét hengeres autók közé. Imádom a hangjukat, de nekem soha nem volt lehetőségem turbómeghajtásos versenyautót vezetni. Az utcai forgalomban is ezek a motorok a kedvenceim” – lelkesedik a német. – „Szívesen megnéznék egy olyan versenyautót, amelyet minden szabályozás nélkül építettek. Nagyon érdekes lenne, milyen sebességre képes egy ilyen Forma-1-es autó. Talán túl gyors is lehetne, de mindenképp mély benyomást keltene.”

 



Asztali nézet