MENÜ

 

 

 

Alonso: Többet kell kockáztatni

 

 

 

A Brit Nagydíjon megtört a jég a Ferrarinál, és Fernando Alonso megszerezte a csapat idei első futamgyőzelmét. Arról, hogy a sikerben mekkora szerepet játszott, hogy a Red Bull elrontotta Sebastian Vettel kerékcseréjét, valamit, hogy az FIA korlátozta a kipufogó-diffúzor rendszer használatát, egyelőre csak találgatnak.

A kétszeres világbajnok beismerte, hogy nem foglalkozott azzal, hogy minek köszönheti a diadalt. "Nem foglalkoztam mélyebben a győzelem technikai hátterével. Minden versenynek megvan a maga története, és azzal is mindenki tisztában van, hogy a dolgok nagyon gyorsan megváltozhatnak a Formula-1-ben, amikor egyik helyszínről a másikra utazunk."

"Az viszont tény, hogy voltak olyan fejlesztések az autón, amelyek egyértelműen előrelépést jelentettek, és hozzájárultak az autó jobb vezethetőségéhez. Sokkal jobb a tapadása, különösen a gyors kanyarokban. Ez azt jelenti, hogy nagyobb az aerodinamikai leszorítóerő. Ennek örülök, mert ezen a téren jelentősen le voltunk maradva a vetélytársakkal szemben." 

Mivel az FIA csak közbenső gázállásnál korlátozta a kipufogó-diffúzor rendszer használatát, gázadásnál továbbra is ki tudták használni a rendszer előnyeit, a szakértők szerint az ideiglenes szigorításnak nem volt nagy jelentősége. (A Német Nagydíjtól kezdve újra a valenciai szabályok lesznek érvényben, amelynek értelmében a rendszer szabadon használható, a korlátozás mindössze annyi, hogy az időmérő és a verseny között nem lehet módosítani a motorvezérlés beállításain.) Ezen az állásponton van Alonso is. "A gyors szakaszokon is jó tempót tudunk diktálni, ahol nem igazán kell fékezni, ami azt jelenti, hogy az autó alapjaiban véve is gyors volt."

"A győzelem természetesen nem fogja megváltoztatni a hozzáállásunkat. A realitás talaján kell maradni, ugyanis az összesítésben továbbra 92 pontos a lemaradásunk, ami elég jelentős."

A csapat tisztában van azzal, hogy lehetőleg minden versenyen a címvédő előtt kell célba érkezniük, ha meg akarják nyerni a címet. "Minden versenyen a maximumot kell nyújtani, és ahol tudunk, nyerni kell. Többet kell kockáztatni, amiért adott esetben nagy árat fizethetünk, de nincs más választásunk. Nem adjuk fel, de nem is gondolhatunk a bajnoki címre. Ahogy Luca di Montezemolo is elmondta Maranellóban, nem szállhatunk el és keményen kell dolgozni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alonso győzelmétől jobban fogynak a jegyek a Hungaroringre

 

 

Tavaly bevételi rekordot döntött a magyar Forma 1-es verseny, ám idén egy sajnálatos sérülés miatt jelenleg kevesebb jegyet adtak el elővételben a szervezők, mint 2010 hasonló időszakában.

"Nagy érvágást jelent, hogy Robert Kubica súlyos sérülést szenvedett az év elején, így körülbelül 16-20 ezer lengyel szurkoló marad távol a magyar futamtól. Ugyanakkor van még remény, hisz a Ferrari legutóbbi sikere újraélesztette a szurkolók azon reményeit, hogy a maranellóiak Fernando Alonso vezetésével ismét beleszólhatnak a világbajnoki küzdelembe. Az olasz csapat szurkolói máris sokkal aktívabbak a jegyek rendelésében, mint például Silverstone előtt" - jelentette ki Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Nyilvánosságra került néhány, a 2012-es versenyre elkészülő, a lelátókat érintő módosítás is. A 10-es és 11-es kanyarnál lévő Bronz-lelátót még az idei verseny előtt lebontják, és a szerkezetéből, valamint a felújított és kicserélt üléseiből építik fel a 2012-es futamra a Super Gold és a Gold 4-lelátó közötti területen azt az ún. Gold 5-lelátót, amelynek egy külön erre a célra kialakított részéről a sportágat szerető mozgássérült szurkolók is jól láthatják a versenyt. A mostani Bronz-lelátók helyén pedig állóhelyeket alakítanak ki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2011.07.12

 

 

 

A Ferrari felbontotta volna Massa szerződését...

 

Felipe Massa már hozzászokott ahhoz, hogy a sajtó minden évben valaki mást ültet a helyére, így nem lepődött meg azon, hogy az idén Robert Kubica, Mark Webber és Sergio Perez neve is felmerült egy Ferraris szerződés kapcsán.

A Speedweek értesülései szerint azonban a brazil pilótának már nincs mitől tartania és szinte biztosra vehető, hogy a Scuderia 2012-ben is a Fernando Alonso – Felipe Massa párossal vesz részt a Formula-1-es bajnokságban. A svájci hetilap úgy tudja, hogy Massának eredetileg csak opciós szerződése volt a 2012-es évre, a Ferrari mégsem élt a szerződésbontás lehetőségével.

Massa kontraktusa mindkét fél számára lehetővé tette, hogy június 30-ig felbontsa a megállapodást. Mivel azonban sem a csapat, sem pedig a versenyző nem akart változtatást, a 30 éves pilótát legfeljebb már csak kivásárolni lehet a szerződéséből.

 

 

 

 

 

Alonso: Nincs idő a bajnokságon gondolkodni

 

A hétvégéi Brit Nagydíjon Fernando Alonso nagy terhet vett le a saját és csapata válláról, amikor megszerezte a Ferrari idei első futamgyőzelmét. A sikert még édesebbé teszi, hogy az istálló kimondottan tartott Silverstone sajátságaitól, hiszen a gyors kanyarokkal teletűzdelt pályák nem igazán kedveztek a piros autóknak ebben az évben.

A remeklés Alonsót is meglepte, aki ennek ellenére nem rugaszkodik el a talajtól, hiszen lemaradása a pontversenyben még mindig óriási, lévén csak hét pontot tudott hozni a második helyen befutó Sebastian Vettelen.

"Jelenleg nem gondolunk a bajnokságra, mivel a csapatban mindenki tudja, hogy nagy a hátrányunk Sebastianhoz képest" - mondta a spanyol. - "Ki kell élveznünk minden hétvégét, meg kell próbálnunk győzni, és agresszívnak kell lennünk a rajtoknál és a kiállásoknál. Nincs idő más dolgokon gondolkodni."

Alonso elismeri, hogy a versenyen a Ferrari kezére játszottak a körülmények, hiszen amellett, hogy az esős kezdés miatt nem kellett használniuk a kemény gumikat, Vettel boxutcai veszteglése is jól jött a csapatnak.

"Sohasem tudhatjuk. Nehéz megítélni, hogy mi történt volna Sebastian problémái nélkül" - mondta rejtélyesen. - "Persze, sokkal nehezebb, ha a pályán kell előznöd, főleg, hogy csak 2-3 tizedmásodperces különbség van közöttünk. Nem könnyű előzni, ahogy azt a McLaren esetében is láthattuk, és Sebastiannal is ugyanez történt, amikor megpróbált túljutni Lewis (Hamiltonon), szóval ebben segítettek számunkra a boxutcai gondjai."

Stefano Domenicali szintén nem tudja hova tenni csapata remeklését, hiszen ekkora előrelépést még ő sem várt.

"Számítottunk némi fejlődésre, de őszintén szólva ez olyan nagy volt, hogy muszáj óvatosnak maradnunk" - mondta a Ferrari csapatfőnöke. - "Meg kell értenünk az adatokat, és hogy mit csináltak a többiek."

"Láthattuk, hogy az autónk teljesítménye egész hétvégén, mindenféle körülmények között jó volt. Esőben, lágy gumikon, kemény gumikon, még a szombatunk sem volt rossz, ezért elégedett vagyok. Azonban következetesen hoznunk kell ezt a teljesítményt, és ki kell elemeznünk, mert lehet, hogy a következő versenyen már más lesz a helyzet."

Domenicali szerint mindenképpen előnyére vált a csapatnak, hogy nem folyt bele túlságosan a diffúzorok lassan átláthatatlanná szövődő vitájába, ami másoknak óhatatlanul is elvonta a figyelmét a pályán zajló eseményekről.

"Azt akarom, hogy az embereink az autó teljesítményének javítására koncentráljonak" - jelentette ki. - "Azt mondtam nekik ne figyeljetek a tárgyalásokra, csak a munkátokkal törődjetek.\"

 

 

 

 

 

 

Alonso: A Red Bull és az új elemek segítettek a győzelemhez

 

 

Fernando Alonso silverstone-i jó szereplése után a szakértők arról találgattak, hogy a győzelemben az új fejlesztések, vagy a kipufogó-diffúzor rendszer használatának ideiglenes korlátozása játszott-e nagyobb szerepet. A Ferrari tesztpilótája, Marc Gené az El Mundo című napilapnak adott interjúban elmondta, hogy a csapat önerőből, és nem az FIA segítségével nyert.

"Sokan azt gondolják, hogy mi profitáltunk a legtöbbet ebből az egész technikai vitából, de nem így van" – szögezte le a spanyol pilóta.

Honfitársa, Alonso szerint nem az FIA, hanem a Red Bull segített abban, hogy megszerezze idei első győzelmét. "Nem tudjuk, hogy mi lett volna, ha a Red Bull nem követi el azt a hibát, de az nem vitatható, hogy nagyon sokat segített, hogy Sebastiannak várakoznia kellett. Az is tény, hogy a Ferrari fantasztikus munkát végzett, ugyanis az új aerodinamikai csomag remekül üzemelt. Sikerült kihozni a maximumot a lehetőségekből és pontosan erre fogunk törekedni a továbbiakban is."

 

 

 

 

 

Alonso:  A Ferrari fantasztikus munkát végzet

 

 

Fernando Alonso silverstone-i jó szereplése után a szakértők arról találgattak, hogy a győzelemben az új fejlesztések, vagy a kipufogó-diffúzor rendszer használatának ideiglenes korlátozása játszott-e nagyobb szerepet. A Ferrari tesztpilótája, Marc Gené az El Mundo című napilapnak adott interjúban elmondta, hogy a csapat önerőből, és nem az FIA segítségével nyert. 

- Sokan azt gondolják, hogy mi profitáltunk a legtöbbet ebből az egész technikai vitából, de nem így van – szögezte le a spanyol pilóta. 

Honfitársa, Alonso szerint nem az FIA, hanem a Red Bull segített abban, hogy megszerezze idei első győzelmét. 

- Nem tudjuk, hogy mi lett volna, ha a Red Bull nem követi el azt a hibát, de az nem vitatható, hogy nagyon sokat segített, hogy Sebastiannak várakoznia kellett. Az is tény, hogy a Ferrari fantasztikus munkát végzett, ugyanis az új aerodinamikai csomag remekül üzemelt. Sikerült kihozni a maximumot a lehetőségekből és pontosan erre fogunk törekedni a továbbiakban is.

 

 

 

 

 

Még mindig hosszú út áll a Ferrari előtt

 

 

„Szeretnék mindenkinek köszönetet mondani, aki keményen dolgozott a nehéz időkben. Ezt a sikert azonban nem szabad túlértékelni, tudjuk, hogy mit jelent nyerni, de a most az a legfontosabb, hogy folytassuk a munkát és a következő futamokra összpontosítsunk. Silverstone-ban mindig különleges győzni ám a mostani, történelmi siker még értékesebbé teszi az egész hétvégét” – jelentette ki Di Montezemolo.
Ez egy tökéletes győzelem volt és pont az első Ferrari siker hatvanadik évfordulóján. Silverstone számunkra tökéletes kiinduló hely a nagy dolgok megvalósításához, ezért mindenkit arra kérek, hogy ugyanilyen lendülettel folytassa a munkát. Az út még nagyon hosszú előttünk, de most tettünk egy nagy lépést előre” – mondta Domenicali

 

 

 

 

 

 

Montezemolo : Két lábbal a földön kell járnunk

 

 

 

 

Luca di Montezemolo, a Scuderia Ferrari elnöke nemrégiben elmondta, habár Fernando Alonso múlt vasárnapi győzelme fordulópont a csapat életében, továbbra is két lábbal a földön kell járniuk és meg kell bizonyosodniuk arról, hogy újra képesek lesznek a győzelemre.

Alonso a Ferrari idei első győzelmét aratta Silverstone-ban, miután sikerült maga mögé utasítania a Red Bull két kiválóságát, Sebastian Vettelt és Mark Webbert.

Montezemolo azonban a Ferrari gyárában tett látogatás során arra hívta fel a csapat tagjainak figyelmét, hogy nem szállhatnak el a kezdeti sikerektől, továbbra is ugyanilyen lelkesedéssel és lendülettel kell dolgozniuk.

„Sikerült nyernünk, ez pedig nektek köszönhető, és szeretnék mindenkinek köszönetet mondani érte” – mondta az elnök.

„Remek munkát végeztetek és mindannyian megmutattátok, hogy kell reagálni a nehéz időkre. Nem csüggedtetek és minden területen sikerült fejlődést elérnetek. Stefano Domenicali egy olyan vezető, aki bizonyította rátermettségét és gratulációm, melyet nyújtottam neki a vasárnapi versenyt követően, nektek is szól.”

„Most azonban továbbra is két lábbal a földön kell járnunk, ami olyasvalami, melyhez hozzászoktunk, hiszen tudjuk, mit jelent nyerni. Muszáj még egy lépést megtennünk előre, mert még idén újra nyerni akarunk: minden tőlünk telhetőt meg kell tenni ezért.”

„Nyerni Angliában egészen különleges dolog, hiszen számos riválisunk otthonául szolgál ez a hely, ráadásul ez a diadal egy rendkívüli évforduló napján történt.”

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali egyetértett abban, hogy még bőven van hová fejlődniük, noha nagyon büszke arra, hogy egy olyan helyszínen sikerült diadalmaskodniuk, amely papíron nem fekszik a Ferrari autóinak.

 

 

 

 

 


 

Menü

 

Hírek

  • Elkészült az oldal.
    2011-07-12 15:52:48

    Elkészült az oldal. Remélem elnyeri a tetszésetek :)

Weblap készítés ingyen

Szavazás

Ki az 1. számú pilóta a RedBullnál?
M.Webber
S.Vettel
Asztali nézet