MENÜ

 


 

2011.07.12

 

Vettel: Vissza kell vágnunk a Ferrarinak

 

Noha ezúttal nem nyert, Sebastian Vettel a Brit Nagydíjon is növelni tudta előnyét a bajnoki pontversenyben, ami így már 80 egység Mark Webberrel, és 92 Fernando Alonsóval szemben. Ugyan ennek tudatában akár kényelmesen hátra is dőlhetne, a német kritikusan fogalmazott magával és csapatával szemben a Red Bull videointerjújában. "Nehéz versenyen vagyunk túl, ahol a Ferrari, különösen pedig Fernando nagyon gyors volt, és legyőzött minket" - mondta. - "Ezt el kell fogadnunk, illetve meg kell tanulnunk elfogadni. Kemény leckét kaptunk, és most rajtunk múlik, hogy visszavágjunk, és jobb teljesítménnyel rukkoljunk elő a következő versenyekre. Ez egy nagyon fontos időszak a bajnokságban." Versenyzőjéhez hasonlóan Christian Horner sem kényelmesedett el a bajnoki tabellára pillantva, pedig Sanghaj után ez még csak a második olyan futam volt, ahonnan nem a Red Bull távozhatott a legtöbb ponttal. "A verseny két részre különíthető" - kezdte elemzését. - "Az intereken nagyon jónak tűntünk, és a futam közepéig minden rendben ment. Ám az egyensúly áttolódott a nagydíj második felére. Ahogy az autók könnyebbek lettek, és a pálya felgumizódott, a Ferrari magára talált, Fernando pedig nagyon erős tempót diktált." Horner azonban felejtette el megjegyezni, hogy új technikai előírások hatálya alatt kellett küzdeniük, ami a következő futamtól visszaáll a korábbi állapotra.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Briatore: A Red Bull-nak van igaza

 

 

Mark Webber menedzsere, Flavio Briatore tagadta, hogy támogatná az ausztrál pilóta azon tettét, amikor a silverstone-i versenyhétvégén nem vette figyelembe a Red Bull csapatutasítását. 

Webber a Brit Nagydíj utolsó köreiben – a Red Bull tiltása ellenére – keményen támadta csapattársát, Sebastian Vettelt a második helyért, végül azonban mégsem előzte meg a német bajnokot. 

A brit Sun lap szerint a 34 éves pilóta azzal, hogy nyíltan semmibe vette a csapatvezető, Christian Horner azon utasítását, hogy ne támadja Vettelt az utolsó körökben, „kockára tette az állását”. 

A hatszoros futamgyőztes menedzsere, Flavio Briatore az olasz Sky Sport 24-nek nyilatkozva elmondta, hogy véleménye szerint a Red Bull jogosan kérte arra Webbert, hogy tartsa a távolságot: 

- Üdvözlünk az F1-ben. Én is ugyanezt tettem volna. Ha a világbajnokságért küzdesz, döntéseket kell hoznod, a versenyzőknek pedig meg kell érteniük, hogy ez nem az ő autójuk, és hogy ez egy több száz emberből álló csapat. A pilótáknak ezt tiszteletben kell tartaniuk. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jön Webber helyére Räikkönen a Red Bullhoz?

 

 

Sajtóinformációk szerint a Red Bull nem csupán Mark Webberrel, hanem Kimi Räikkönennel is tárgyal a 2012-es szerződésről.

A finn visszatéréséről szóló sajtóértesüléseket a 2007-es bajnok megerősíteni nem akarta,csupán annyit reagált rá:
"Soha nem mondtam olyat, hogy véget ért az F1-es karrierem."

Räikkönen számára éppen kapóra jöhet az, hogy Mark Webber a Brit GP-n figyelmen kívül hagyta csapata kérését, és támadta Vettelt az utolsó körökben.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy 2012-re vonatkozóan már nem csak Webberrel kalkulálnak:
"Mark maradni akar, de vannak más lehetőségeink is. Részleteket egyelőre nem akarok elárulni."

Kérdés, hogy a Red Bull, valóban tárgyal-e a finnel, ám az is lehetséges, hogy a Red Bull az ilyen nyilatkozatokkal akarják megfélemlíteni Webbert, azaz tudatosítani akarják vele, hogy van más alternatíva is.

 

 

 

 

Vettel: Ebből nem lehet rendszer

 

 

A címvédő elismeri, hogy Alonso jobb volt nála.

 

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel elismerte, hogy Fernando Alonso vélhetőleg a bokszban történt malőr nélkül is megelőzte volna, éppen ezért arra kérte a csapatát, hogy tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy visszaszerezzék az előnyt. 

- Ez egy kemény verseny volt, ahol a Ferrari, különösen Fernando nagyon gyors volt, így nagy előnnyel és megérdemelten nyert. El kell fogadni, hogy kikaptunk, de keményen kell dolgozni, hogy ebből ne legyen rendszer, és meg tudjuk őrizni az előnyt a bajnoki összesítésben – jelentette ki a címvédő. 

- A Ferrari győzelme egy figyelmeztetés volt, hogy soha nem ülhetünk a babérjainkon. Továbbra is mindent bele kell adni a fejlesztések terén és minden versenyen ki kell hozni a maximumot a lehetőségekből. Majd meglátjuk, hogy mindez hová vezet – fűzte hozzá a 24 éves pilóta a Speedweeknek adott interjúban.

 

 

 

 

 

 

Briatore: Webbernek szót kellene fogadnia

 

 

 

Renault istálló korábbi csapatfőnöke, egyben a Mark Webber pályafutását egyengető Flavio Briatore a minap úgy nyilatkozott, pártfogoltjának tiszteletben kellett volna tartani a Red Bull utasítását a múlt hétvégi Brit Nagydíjon.

Mint ismert, a silverstone-i viadal utolsó köreiben Webber keményen támadta második helyen autózó csapattársát, Sebastian Vettelt, noha csapata kifejezett kérése volt, hogy a leintésig tartsa pozícióját.

Webber a futam után elmondta, egyáltalán nem örült a csapat utasításának, így nem is hallgatott arra.

Briatore elmondta, Webbernek el kell fogadni, hogy egy olyan csapat versenyzője, mely a világbajnoki címért harcol.

„Üdv a Forma-1-ben!” – mondta Briatore.

„Én is hasonlóképp tettem volna. Ha a világbajnoki címért küzdesz, döntéseket kell hoznod és a versenyzőknek meg kell érteniük, hogy ez nem a te autód és ez a csapat több száz emberből áll. A versenyzőknek ezt tiszteletben kell tartaniuk.”

Az olasz szakember természetesen nem ment el szó nélkül másik védence, Fernando Alonso hétvégi teljesítménye mellett sem. Briatore úgy véli, habár Alonso megnyerte a Brit Nagydíjat, nincs esélye arra, hogy világbajnok legyen.

„Alonso a második vagy harmadik lehet a végén, de nincs esélye a győzelemre, mert a bajnokságnak már vége.”

 

 

 

 

 

A Red Bull nagyfőnöke Webber mellé állt

 

 

Azt követően, hogy Mark Webber Silverstone-ban figyelmen kívül hagyta a csapata kérését, és az utolsó körökben többször is támadást indított Sebastian Vettel ellen, felreppent a hír, miszerint az ausztrál pilóta ezzel kockára tette a Formula-1-es ülését, és a Milton Keynes-i brigád nem hosszabbítja majd meg a szerződését, amely a szezon végén jár le.

A Red Bull nagyfőnöke, Dietrich Mateschitz a Salzburger Nachrichten című lapnak adott interjúban elmondta, hogy jót nevetett a híreszteléseken. "A csapat már a verseny előtt megegyezett a pilótákkal, hogy a finisben tartják a pozíciójukat. Mark a végén nagyon meg tudta közelíteni Sebastiant, aki már nem hajtott túlzottan, mert tudta, hogy Fernando Alonsót nem lehet megfogni. Megértem Webbert, hogy előzni akart. Rossz versenyző lenne, ha nem próbálta volna meg."

Az osztrák napilap értesülései szerint az ausztrál pilóta a Magyar Nagydíj után Salzburgba utazik, ahol aláírja a szerződését. Mateschitz ezzel kapcsolatban elmondta: "Meghosszabbítjuk Mark szerződését, ehhez nem fér kétség. Jól érzi magát nálunk és nagyon népszerű. Jobb autót úgysem talál magának, és mi sem találunk jobb versenyzőt."

 

 

 

 

 

 

 

Vettel győzni megy a Nürburgringre

 

 

A Red Bull Racing versenyzője, Sebastian Vettel jó úton halad, hogy megvédje bajnoki címét, a német pilóta mégis többre vágyik. A bajnoki tabella éllovasa a Sport Bildnek elmondta: "A bajnoki cím megvédése mellett a célom, hogy végre megnyerjem a hazai versenyemet."

"Mindig boldoggá tesz, ha meghallom a német himnuszt a dobogón, de ha mindez Németországban történne, az csodálatos lenne. Szeretném kihasználni a hazai pálya előnyeit, ami szárnyakat ad: mindig 100 százalékot nyújtok, de ilyenkor plusz motivációra teszek szert."

"Kellemes emlékeim vannak az eifeli pályáról, ami nincs messze Kerpentől sem, ahol korábban sokat gokartoztam. Több sorozatban is versenyeztem már ezen a helyszínen, így jól ismerem a kanyarokat. A pálya modern, de nagyon nehéz is. A Ford-kanyar és a Warsteiner-kanyar is nagy kihívást jelent, az NGK-sikán pedig remek előzési lehetőséget biztosít" – folytatta Vettel, aki örülne, ha a legendás Nordschleife is a pálya részét alkotná.

"Kár, hogy az a rész nem tartozik a pályához, pedig a dombos szakasz és a sok gyors kanyar is nagyon izgalmas. Sajnálatos, hogy ezen a szakaszon nem szabad Formula-1-es autót vezetni" – tette hozzá a 2009-es futam második helyezettje.

 

 

 

 


Asztali nézet